Favvos

Elsa (som alla andra barn) har kläckt ur sig en massa roligheter.
På begäran...några favoriter i repris:

Anthon: Elsa, vad önskar du dig när du fyller år?
Elsa: (tar några små balettsteg, virvlar runt, sträcker händerna i luften och dalar sakta ner på golvet och blir liggandes i en hög) Jag önskar mig rosor, för de är sååå vackra!


Elsa sitter med sitt smyckeskrin framför sig...speglar sig i den lilla spegeln o säger lyckligt;
"Åååh! Jag är verkligen jättevacker!"


Elsa:
"mamma jag älskar dig som diamanter gnistrar o glänser å månen lyser på natten. Å du är vacker när jag tittar med mina ögon o jag älskar dig som en bajskotte ända ner i toaletten!"

Jag o Småttisar på promenad.
Elsa. "titta, jag ser en gammal gubbe....men det är inte min pappa!"

Elsa:
"jag kan mer än att bara vara vacker!"

Elsa: vi leker att du är Anthon (storebror) så kan du busa o kasta upp oss i luften!
Jag: men vad ska Anthon vara då? ska han vara mamma?
Elsa: ja han kan ju baka bullar o vara trött o så.

Elsa: mamma, älskar du mig?
Jag: men självklart, absolut, klart jag älskar världens finaste Elsa!
Elsa: mamma jag har spillt o´boy i soffan!

Elsa: "åh mamma...du är så fin...du har så vackra knän!"

Kommer in på Elsas rum....hon sitter o kollar på TV.
Jag: Hej Älskling!
Hon tittar lite snabbt på mig o säger ointresserat: Jasså...är du kvar här?
Jag: Jaa....?
Elsa: Ja, jag trodde du var död eller så.....

Jag: Vad fick ni göra på gymnastiken idag då? Har du lärt dig nåt?
Elsa: Vet inte...inga kullerbyttor ialla fall...vi får aldrig göra det, jag tror inte fröknarna vet hur man gör!
Dom tycker det är roligare att leka jaga o säga "hallå där unga dam!"


Å så slänger vi in denna som inte alls har med Elsa att göra =)


Anthon skickar iväg ett sms till 118100 med texten "vem kommer jag att gifta mig med?"

Svar:
"vi på 118100 tror att du kommer att gifta dig med ditt livs stora kärlek. Han heter Erik och är en snäll och trevlig man!"

Tja. Där ser man ;)
Ann-Marie
2009-08-31 @ 19:47:51

ojojoj, Lotta, det här var definitivt dagens höjdpunkt!!! Barn är fantastiska!!!

Monika
2009-08-31 @ 21:14:52
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com

Alltså vilka underbara ungar...man kan ju grina alltså !!!!

kram monika

maria (grannen)
2009-08-31 @ 21:34:42

roliga saker ur en liten Elsas mun :)

syster A
2009-08-31 @ 21:58:00

Helt underbara kommentarer från en helt underbar Elsa;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0