Vett o etikett

På affären var det lååång kö.
Antagligen för att det var extrapris på kaffe för sånt lockar minsann.
En äldre herre ville gå före i kön med ursäkten att han ju "bara hade tidningen"....
...men en äldre dam snäste av honom med orden "de enda som tränger sig före är fähundar o politiker!"
Varpå herrn fönärmat lämnade tidningen till kassörskan med orden "kärringar ska veta hut!"


1-0 till tanten!
Go tanten, go!
Daniel
2009-12-03 @ 20:33:20

Råkade ut för det omvända nyligen. Hade en förpackning bearnaise sås. Hamnade bakom en kärring som storhandlat (överfull stor vagn á la Ica Maxi).



Då jag är blyg och finkänslig (jo faktiskt) så vågade jag inte fråga om jag fick pipa in före. Hoppades dock att damen skulle förbarma sig och släppa mig före då hon såg att jag bara hade 1 vara mot hennes 5699 st (detta har hänt vid andra tillfällen, och jag har släppt folk före i samma situation).



Denna ruguggla låtsades dock att hon inte noterade min klena skörd från Ica Maxis djungel (trots att hon minsann spanade lite ur ögonvrån på mitt paket bearnaise).



Givetvis sa jag inget och anlade ett ansiktsuttryck av lugn och harmoni medan jag önskade henne akut diarré och H1N1...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0