Idag berättade...

...Elsa om vad hon brukar se på nätterna när hon vaknar.
Hon började berätta helt spontant, utan att vi ens nuddat ämnet.

Hon sa att det brukar vara två stycken spöken hon ser. Ungefär såhär sa hon:
Jag vet att det är på riktigt, för jag tror att jag drömmer ibland men så ser jag hela mitt rum och vet att jag är vaken. Då ser jag som skuggor och det är en som har hatt på sig. Man vet inte riktigt om det är en pojke eller flicka eller tant eller farbror för de är nästan osynliga och ansiktet syns inte. Men den som har hatt måste ju vara en pojke fast en stor sån och den andra har klänning och rosett så det måste ju vara en flicka då men hon är oxå stor. De är inte farliga men jag blir lite rädd ialla fall. Jag har sett dom många gånger.

Jag frågade lite då hur de såg ut....och om de sa något men de är nästan osynliga sa Elsa och de säger ingenting.
Fråga vad de heter då, sa jag...men då skrattade hon o sa att det kan hon ju inte!
Varför då? undrade jag. 
Men de är ju inte här nu! sa hon helt självklart ;)

Men sen började hon (vad jag tror) fantisera lite om hennes spöken...att de kunde heta William och Lovisa och att de kunde vara både små o stora på samma gång...så det spårade ur lite där, haha.

Men jag tror bestämt att hon verkligen ser något. Absolut. Å det sa ju oxå det medium jag besökt två gånger...att barnen här ser...å det har ju hänt flera gånger att de sett en farbror här hemma, flera av dem ;)

Spännande sånt där =)

Karin
2010-03-26 @ 09:43:07

När T var ca 2 år var hon o jag o hälsade på min pappa. Han bor fortfarande på samma ställe där jag växte upp. Han ville ta en promenad o vi gick till den närliggande kyrkogården.

När vi skulle gå därifrån frågade T mig: Mamma, vad var det där för en farbror som sa hej till mig???

=))




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0