Turkiet vs Mallorca

  


Vad väljer man?
Jag har inte varit i Turkiet. Jag har heller inte besökt Mallorca.
Ändå har jag trots det rest en hel del.

Jag har surfat, jag har sökt, jag har kollat tips och jag har fått lyssna till än den ena resestoryn efter den andra.
Alla inte lika intressanta, kan jag säga ;)

Ja, å så har jag ju kollat bilder på en rese-sida...jämfört...drömt...suktat.

Självfallet ser det ut att va härligt värre på båda ställen...men jag väljer helt klart, utan tvekan, Mallorca!

Varför?

Jo, för det första gillar jag det spanska köket! Finns inte mycket som slår det.
Skaldjur, paella, tapas... :)
Är det nåt jag är bra på så är det att äta!

Å så det spanska folket.
Min erfarenhet är att det framför allt är ett barnvänligt folk. Vilket skulle underlätta och göra en resa för vår familj betydligt enklare eftersom vi ju har åtta stycken av den varan ;)
Jag tycker spanjorer är öppna, vänliga och glada!



Ja, å så var det ju det här med den vackra naturen, de fina stränderna, det inbjudande vattnet och att ön, trots alla år av turism, fortfarande verkar ha kvar sin idylliska charm.

Så nu gör vi såhär...en hint till Tomten...en resa HIT är vad vi önskar oss i julklapp. Hela the big family!

 Najs va? Maravilloso!


Inte fel! Muy bonito!

Sunwing Resort & Spa Alcudia, Alcudia, Mallorca.
Här är jag säker på att både jag o barnen skulle känna oss till freds ;)

Jepp. Nu ska jag gå o rätta min Lottorad. Sen kanske Tomten kan komma med det vanliga. Strumpor, choklad o teckningar, ni vet...

Adios!

Helen.HUSnrNIO - Vinn härlig julklapp från Vossatassar
2011-12-01 @ 10:33:50
URL: http://husnrnio.se

Jag har inte varit på ngt av de där ställena men att resa bort i vinter vore ju underbart.

Ser fint ut på bilderna så jag hoppas tomten kommer med en resa till er =)



Ha en fin torsdag!

Helen.HUSnrNIO

Kerstin
2011-12-01 @ 15:17:29

Kan klart rekommendera Alcudia, jätte bra när man har barn. Mest barn familjer och pensionärer. super trevligt.

Anna P
2011-12-02 @ 10:09:57
URL: http://annavirrpanna.blogg.se/

Vi var på Mallorca sommaren 2010 och det är verkligen barnvänligt iaf i Alcudia där vi var. Långgrunt i vattnet och relativt lugnt och stillsamt. Vi var ju inte direkt ute efter att festa :-) Hotellet vi bodde på hade massa aktiviteter för barnen. kan verkligen rekommenderas!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0