Suttit i solen...

...en stund.
Det blåser ganska mycket o Stina o Emma springer runt på gården halvnakna. Jag har t-thirt, munkjacka och en tunn vårjacka utanpå ;)
Är lite rädd för mjölkstockning såhär i början, haha.
 
Vi har fått lite fina presenter till Elin som jag tänkte visa sen =)
 
Elsa o Albin är hos kompisar...Lilla Elin sover o jag ska försöka blunda på soffan en stund. Antar att jag inte hinner eftersom hon redan sovit ett tag.
 
Blev ganska dyrt på apoteket...köpte två par strumpor utöver det andra jag skulle ha...o så lite hårsnodadr o nappar. Handlade lite annat på Ica sen oxå.
 
Fick så förbaskat ont i magen ett tag på fm.
Jag har inga eftervärkar som gör ont utan det är antagligen från såret där moderkakan fastnade i livmoderväggen som smärtan kommer från. Det gör så inihelvete ont! Går snabbt över men är jobbigt.
Förutom det har jag huvudvärk nästan hela tiden och det är nog pga det låga blodvärdet.
Hormonerna har oxå kommit i rullning rejält...det blir ju så efter ett par dagar ;)
 
Å då gråter man för allt. Verkligen ALLT!
Tårarna rinner för att man faktiskt är hemma hos fina familjen igen. Å de rinner för att man var dum (?) nog att åka hem trots att man hade möjlighet att vila upp sig längre. Man gråter för att man har den bästaste familjen med den vackraste lilla bebisen, gråter för att magen gör ont, för fina presenter man får av snälla människor, för att tvättkorgen är full eller för att barnen dör i Afrika.
Ja, ni fattar.
 
Men nu ska jag lägga mig en stund...som sagt. Å så visar jag presenterna sen, deal?
 
 
ps

Fastsittande moderkaka: (placenta accreta)

Vid fastsittande moderkaka har moderkakan växt fast genom livmoderns slemhinna och in i livmoderns muskelvägg. Vid en förlossning kommer moderkakan hänga kvar i dessa fästen till musklerna. Detta är ett ovanligt tillstånd och drabbar ca 1 på 2500 förlossningar.

Vi vet inte varför detta händer hos en del kvinnor, men vi vet att kvinnor som har gjort ett kejsarsnitt eller har skadat livmoderns slemhinna har en något ökad risk. Föreliggande moderkaka ger också ökad risk.

En fastsittande moderkaka ger inga symptom eller komplikationer under graviditeten förens kort tid efter barnet är fött. När moderkakan inte lossnar efter födseln orsakar detta en kraftig och ihållande blödning. Detta kan vara livshotande, men på sjukhus med tillgång till blodtransfusioner och intensiv behandling går det som regel bra.Manuell borttagning under narkos brukar fungera.

Jenny Sjöberg
2012-07-31 @ 21:06:17
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/

Hoppas att du tar hand om dig. Det var något allvarligt du råkade ut för... Kram, kram!

Mallan
2012-07-31 @ 21:26:10
URL: http://mallaochlouise.blogspot.se

Oj, oj, aj, aj..... Hoppas du har många händer som kan hugga i och hjälpa till så att du får den vila du behöver. kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0