Vad är väl...

...en bal på slottet?
Ja, inte fan vet jag, men en bloggträff som fina Mirka ordnat o där man får träffa en massa goa, nya bekantskaper känns ju rätt fel att missa.

Allt var ju egentligen ordnat, med tågbiljetter, barnpassning, bil fanns att låna ifall vår inte skulle hålla, bussen som andraalternativ...
Men barnen går förstås före och Emma är inte bra än.
Hon är bättre, mycket bättre idag t.o.m, men långt från bra.
Lite smågnälligt inatt. Nån timme i morse då hon skrek hysteriskt. Feber (varför försvinner inte den då hon äter penicillin?). Kliar sig vid öronen men svullnaden har nästan försvunnit.

Hon hade en liten gnäll o klängstund nyss men slocknade i mitt knä o nu sover hon.
Idag har hon dock inte ätit nåt. Inge frukost, inge välling, yttepytte med saft o en liten bit bulle/kaka till fikat då syrra A o Ebba var här nyss.
Får väl tvinga i henne nåt då hon vaknar ;)


Jonas jobbar o vi andra tog oss en tur till Ica o bokhandeln. Barnen hade städat sina rum och därmed fått sin veckopeng o nu handlade de upp sina veckopengar på klistermärken alt. godis.

Hade lovat Elsa en tur till lekparken vid skolan, men vädret satte stopp. Det blåser smådjävlar ute och är svinkallt trots att det ser ut att vara det vackraste vårvädret liksom.
Hade inte kunnat stå där i blåsten med ledsen Emma, så vi åkte hem o får ta lekparken en annan dag.

Jag är besviken över att missa bloggträffen...jaja, jag tjatar. Men jag hoppas verkligen det kommer fler chanser.
Nu får jag stanna hemma med de små fina o städa o tvätta istället ;)


Jonas slutar snart...jag ska ta med byrackan ut på gården en sväng i sitta längs garageväggen o sola ;)
Emma sover ju o de andra leker både ute o inne.
Sen blir det nog pommes, kebab o sallad...enkelt, lagom gott.

madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD
2012-03-31 @ 16:37:19
URL: http://madelein.se

Hej hopp, jag missar med träffen och det känns surt minsann.(om det är någon tröst ;-) Hoppas med på fler tillfällen :-)

madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD
2012-03-31 @ 18:05:17
URL: http://madelein.se

Jag har startat en grupp för oss som har sex eller fler barn, du får gärna gå med om du vill! (om du har facebook)

http://www.facebook.com/groups/194672730648502/

Mvh Madde

Jenny Sjöberg
2012-03-31 @ 18:30:24
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/

Det var tråkigt att läsa att du inte kunde ta dig till träffen. Har ju förstått hur mycket du sett fram emot den...

Men det var roligt att läsa att Emma blivit bättre! :)

Carola 9-barnsmamma:)
2012-03-31 @ 22:48:26
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Det var varmt och trångt, men annars väldigt trevligt på träffen :) Jag hoppas absolut att du kan komma nästa gång, för det tror jag säkert att det blir!! Hade varit himla kul att träffas, men med sjuka barn så valde du rätt, för precis som du säger så går de ju först, men man får vara deppig för att man missar saker, trots det :)

Skönt att höra att hon är piggare...tja, eller på bättringsvägen iaf:)

Kram på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0