Fina, duktiga unge!!!

 
Elsa har nojjat o oroat sig lite över simundervisningen som började nyligen i skolan.
Hur skulle det gå? Skulle hon klara det? Skulle hon bli "sist" att lära sig?
 
(För att inte tala om hur nojjig jag själv varit med tanke på drunkningsolyckan för någon månad sedan då en elev dog där i badhuset.
Under en jävla simlektion??!!??
Hur pass är säkerheten då undrar jag...
Fast jag ska nog inte gå in mer där o hetsa upp mig.
Kan nog tyvärr bara kallt konstatera att om det handlat om en svensk elev så hade det blivit mer rabalder kring det efteråt, alla gånger. Vi lever tyvärr i ett skitsamhälle när det gäller sånt...
Men det var bara en parantes o inget jag egentligen skulle skriva om)
 
Iaf.
Hon kunde väl ta några simtag, men knappast mer då de startade undervisningen.
De fick börja i lilla bassängen o när lärarna ansåg att de var skickliga nog fick de flytta över till den stora bassängen.
Idag, på fjärde undervisningsdagen, blev Elsa tillsagd att flytta över.
Å sedan gick det snabbt minsann!
För ungen klarade simtestet direkt o simmade sina 25 meter och vilade lite o simmade 25 meter igen.
Bara sädär!
Å jag såg på henne när hon hämtades i skolan idag att det var nåt...hela ungen sken som en sol o hon sprang det fortaste hon kunde mot bilen.
Hon log från öra till öra och var så himla superglad och stolt!
Å jag var ännu stoltare!
Min fina, fina, fina Elsa!!!
Duktig du är!!!
 
 
ann-marie
2013-05-01 @ 14:50:24

Duktig tjej! och jag håller med ang skitsamhället :/
p.s jag kan oxå simma...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0