Inget jag direkt önskade...

...men inatt kom magsjukan på besök.
Hurra. Eller nåt.
 
Äcklad? Bläddra vidare till en annan blogg...för här kommer details... ;)
 
Vi hade lagt oss o ganska precis somnat då jag vaknade av ett ljud jag inte gärna vill höra.
Man blir liksom klarvaken på en nanosekund, är på plats efter ännu en sekund och nästan fångar första spyan i luften ju ;)
Eller...nä...det bidde ju inga fräscha bilder på hjärnan det där...
Men iaf. Elin drog i startsnöret vid halv ett. Spydde med tiominutersintervall genom hela.jävla.natten.sant!
Spydde o spydde förresten...första gångerna möjligen men sen var det ju bara att få upp slem o galla.
Stackars kraken fattade inte alls vad fan det var frågan om =(
 
Vid två drog dessutom Stina igång. Hon lyckades häva ur sig ett antaql gånger hon med o några få gånger under dagen idag.
Emma spydde första gången vid fyra och håller fortfarande på med jämna mellanrum...pausar bara för lite sömn då o då ;)
Elin är också dålig ännu o har liksom de andra inte fått behålla nåt under dagen.
 
Så vad har jag gjort idag då?
Mer än tvättat, tvättat, burit på ledsen Elin, tvättat igen o burit Elin...?
Jo!
Jag har faktiskt bytt gardiner i vardagsrummet (ett fönster kvar iofs), i köket, i Elsas rum, Elin/Emmas rum o sovrummet.
Å storhandlat inför nyår med tillhörande magsjuka.
Å skurat toan tusen gånger.
 
Inatt sov vi knappt något alls, jag o Jonas.
Herrejävlar asså...vi sprang upp så fort det hördes nåt o oftast var det ju en spya på gång ;)
 
Detta är mina vänner just nu...mina bästaste tom:
 
Vitpeppar!
Man ska ta ett tiotal. Jag tar typ en näve. Flera gånger om dagen!
 
Underberg!
Man tar en skvätt med jämna mellanrum.
Å då snackar jag inte ett snapsglas i kvarten utan en tesked morgon o kväll ungefär.
Svinäckligt!
Sen är det bara att hoppas på att magsjukan håller sig borta.
Menar, nån måste ju sköta tvätten ju! ;)
 
 
 
Ann-Marie
2013-12-30 @ 18:04:33

håller tummar o tår och hoppas att du klarar dej! krya på unghögen, kram!<3

Annica
2013-12-30 @ 18:51:59
URL: http://annicastjarnlof.blogspot.se

Ååå..jobbigt. Illa nog med två barn som har det samtidigt. Hoppas det blir lugnt.

Carro
2013-12-31 @ 08:10:10
URL: http://detbastaavcarro.blogg.se

Krya på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0