Who´s calling?

Dessa nätter då Jonas jobbar...det händer alltid, fuckingjävlaalltid, fler saker då än annars.
Vår Alfons t.ex...han som varit borta i snart två år...han kommer ofta o lägger sig i min säng om natten o allra helst då Jonas jobbar för då lägger han sig bredvid. Annars lägger han sig vid mina fötter.
Nu har han inte varit hos mig på ganska länge iofs.
 
Inatt....då jag var ensam med barnen...blev jag väckt mitt i natten av ett högt tjut.
Det liksom gnisslade o skrek o tjöt o jag fattade först inte alls vad det var för nåt.
Sprang upp o lyssnade var det kom från o det var vår fasta telefon som låg på köksbordet.
Den var påslagen (som samtal typ) och det skrek/tjöt/gnisslade sådär som det kan göra då det är flera apparater på nära varandra o stör.
Lyfte telefonen från bordet o det fortsatte tjuta högt i den samtidigt som man kunde höra hur någo/n/t "pratade".
Lät som att någon pratade i en Walkie Talkie ungefär.
Sådär lite Scary moovie liksom ;)
La på "luren" och la mig. Elin hade också vaknat av allt oväsen o det tog ett tag innan hon somnat om.
Blev lite tid till att fundera över vad det egentligen var som hände ;)
Samtidigt hördes en uggla genom vårt öppna sovrumsfönster...
 
Finns det ett liv efter detta o en menig med allt?
 
 
 
 
 
 
Karin
2014-05-29 @ 23:46:00

London calling... 😳👻




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0