Annandag jul

Vilken slödag det varit!
Härligt!
Klev ur sängen kvart över nio eller nåt.
Slappa i soffan.
Pyssel o spel.
Lego.
Plockat undan det värsta men inte mer än så. Emma har lekt med en kompis både här o där.
Albin var hos en kompis en stund o Sofia likaså.
Elsa hade en kompis här men nu sover de hos kompisen.
Syrra A på kaffe.
Julrester till lunch. Pizza till middag.

Hade så förbannat ont på en punkt i ryggen igår o det går rätt genom hela magen o gör ont där oxå.
Låg med värmekudde i soffan i går o i sängen inatt.
Jonas kom hem då jag precis slagit ihop o tvärslocknat. 
Jag hade nog gärna stannat o fortsatt julfirandet en stund tillsammans med alla andra men barnen pockade på uppmärksamhet o ville hem så vi byggde lego o kollade film här hemma.

Annars tycker jag nog att alla sex små barnen skötte sig bra under hela dagen igår hemma hos mina föräldrar.
Inge direkt gnäll eller nån otacksamhet utan lek o skratt som det ska va.
Det har (faktiskt) funnits en hel del jular då man kännt vibbarna liksom...tysta suckar och himlande ögon, menande blickar emellan.
Barn är barn!
De ska synas OCH höras!

Men gnällde någon igår så var det inte
befogat iaf, för det gick lugnt till 👍😘
Hur lugnt det var då barnen o jag gick hem?
Ja, haha, inte lika lugnt kanske..
Haha 😂👍

Det var ju några nya ansikten i år.
Det var första gången Josses pojkvän firade med oss och första gången vår Annas Gabbe var med.
Å så första julen Charlie firade förstås!
Underbara lilla kille!
Tänk den dagen han verkligen förstår hur älskad han är av oss 💖
Fina Charlie!

Vi hade paketleken igen.
Vår nya tradition sen förra året.
De små är inte med och vi vuxna "slåss" om handdukar, godis, vin, prydnad, sprit, trisslotter, tvålar...
Det kan gå hett till 😂😂😂

Nu är det vin o bad som gäller.
I morgon ska jag samla ihop lite timmar på folkets hus tänkte jag o sen ett nattpass vid Fyrklövern 💖









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0