Jamen förra året dårå...2015.

2015.
 
Inget skit som inte för något gott med sig...kan man väl sammanfatta.
 
 
 
Januari!
 
Året kunde väl kanppast börjat så mycket sämre.
När nära mår dåligt mår man själv skit.
Det var riktigt, riktigt jobbigt för flera av oss men inte mest för mig.
 
Jag tog ett stort steg. För mig!
Jag avsade mig all kontat med a-kassa, arbetsförmedling och deras åtaganden.
Detta, samtidigt som mitt nattvik på Fyrklövern slutade, gjorde att inkomsten i familjen rasade ner till en.
Från att ha levt på en lön o en f-penning i elva år så hade vi haft två löner några månader. Julen var därmed ett jippo o ståhej utan dess like och gåvorna flödade. Jag var tvärnöjd o levde ut den korta stund jag visste att det skulle pågå, haha :)
Äntligen ett liv typ, hehe.
Men valet i januari var mitt!
Å det stora skälet vara tt jag helt enkelt höll på att braka in i den berömda jävla väggen av all stress som a-kassa o arbetsförmedling för med sig.
Ingen som inte varit där fattar mitt snack, men ni andra...
Man blir galen av att stämpla! På allvar!
Man vill jobba men möter motstånd mot ALLT!
Nog om det.
Det hände otäcka saker med mitt psyke o mitt sätt att tänka (eller snarare INTE tänka!) och det här valet står jag för!
 
Hankade mig (o hanskar mig fortfarande) fram på enstaka nätter.
Tur vi kan leva länge på kärlek, luft o Jonas Bryggerilön, hehe.
 
 
Emma fyllde fyra år! Fina, goa Emma!
Å vi fick veta att den efterlängtade Bönan i Julias mage var en liten gosse <3
 
Jag började extrajobba på Folkets Hus med att sälja biobiljetter några kvällar i månaden.
Å vi fick en överraskning i familjen: lilla Tizzla!
Denna fina, goa kisse som vann allas (å mest Jonas hehe) våra hjärtan <3
 
 
 
 
Februari!
 
Kom in i ännu en trötthetsperiod de luxe!
Trött jämt! Morgon, dag, kväll o natt.
Även om jag jobbat lite...eller mycket...eller inget alls.
 
Drömde om pengar o utespa.
Lite jobb.
Den snörika vintern gjorde det möjligt till massa pulkaåkning o korvgrillning i lekparken, skridskor på sammma ställe och varm oboy.
Albin var hängig hela februari, till o från. Feber o ont i benen.
Senare sökte vi vård inte bara för det utan för förändringar i leverfläckar.
 
 
Mars!
 
Ryggen brakar. Igen.
Fortfarande sjukt trött och dessutom fyller jag 44. Hur tröttsamt är inte det liksom???
Albin fyllde bara nio o fick en jäkla massa hockeybilder o roliga grejer.
 
Emma fick öroninflammation. Igen.
Dubbelsidig. Igen.
För hundrafemtioelfte gången.
Å elin var på läkarbesök i Linde. Hon är ju så liiiten tycker de på bvc ;)
 
Hade en liten depp...blev bättre av några lata dagar med bara familjen, en tripp till Barnmässan med Julia o träffa Mirka o hennes familj, plocka tussilago med småtjejerna...
 
Snygg-Sigge gjorde sig riktigt illa i svansen men tillslut läkte det fint =)
 
 
 
April!
 
Påsk med världens finaste påskkärringar/påskgubbe, samt sol o värme!!!
 
Jonas fyllde (många) år och vi var till vårdcentralen med Emma igen. Två gånger.
 
Liten Tizzla växte, våren kom på riktigt och mellan chips o chokladtuggorna funderade även jag på ett sundare, nyttigare, tråkigare liv.
Å insåg att det inte var min grej ;)
 
 
 
Maj!
 
Vi var på kosläpp! Åh! <3
Borde kanske gjort sånt tidigare med tanke på att Elin trodde att hönsen var ugglor, korna elefanter och Stina var säker på att gårdens sheepdog var ett får ;)
 
Jonas o jag var på Måltidens Hus o åt mat!
Det var ett evenemang för Barncancerfonden och Jonas hade vunnit två biljetter på jobbet.
Femrättters minsann, jojo, fintskareva!
 
Sen hade vi babyshower för Julia <3
Å Anna drog till USA med en kompis, hade skitskoj, men missade det bästa på resan, haha ;)
Vi andra var på ett, kan man säga aaaningen mindre spektakel, där jag blev smått besviken på en sak.
Å andra sidan så finns det en del företagare här i kommunen som tror de är bra mycket bättre än andra och beter sig därefter ;)
Just saying.
 
Elin fick hjärnskaking och jag fick en ordentlig uppvaktning på Mors Dag!
 
 
 
 
 
Fortsätter med resten av året senare....
Tjo.
 
 
Syster à
2016-01-08 @ 20:53:04

Härligt o läsa, väntar på resten😉❤️😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0