Tacksam för livet!

Ligger efter här, jag vet 😁

Mycket eller inget alls har hänt.
Skolstart o dessa lämnahämtalämnahämtaohämtanånannanstans. Hela.jävla.tiden.

Mitt yrke är taxichaufför. 
Delvis.

Snön har kommit i massor!
Vintern är här. Å kylan!!! 💖
Ska försöka få ihop sista halvårskrönikan från 2015 oxå...
Tiden.
Tiden mina vänner.
Som att jag som arbetslös har massor att göra liksom 🙈🙈🙈🙈🙈


Idag har vi firat världen bästa mamma!
Hon fyller 65 i morgon och hon är den finaste jag vet.
Fika o smörgåstårta, småsnack o kärlek. 
Mamma fick en robotdammsugare av oss systrar. Å så ska vi äta frukostbuffé på Grythyttans Gästgiveri när det passar oss alla 💖


Sen blev det kväll. 
Jag åkte till folkets hus för att sälja biljetter till direktsända operan.
Jonas var hemma med fyra små. Två små sover hos kompisar. 

Hämtar pizza o åker hem. Klockan är kanske strax efter halv åtta när jag kommer hem, denna lördagskväll.
Jonas delar pizzabitar till fyra hungriga tjejer. Jag häller upp dryck.
Vi äter. Pratar. Skrattar. Gnäller. Elin lämnar självklart sin halvätna mat o kollar hellre på tv. 
Barnen börjar bli färdiga. 
Lämnar sina tallrikar på bänken. Tackar för maten. 
Elsa står vid diskbänken.
Tyst.
Konstig stämning.
Man känner i luften att nåt är fel.
"Det sitter fast!" Säger hon och direkt accelerar det.
Paniken hos Elsa.
Ögonen.
Lugnet som konstigt nog fanns hos både Jonas o mig.
Biten satt fast. I halsen.
Hon kunde andas men den satt där.
Fast!
Hennes ögon.
Röda. Rädda.
Älskade unge! ❤️❤️❤️
1177
Velig människa o inga raka svar.
Hon andas ju o har fin färg liksom.
Men paniken hos henne...
112 istället. Lugn röst. Övertygande. Väntar när vi gör vad vi ska. 
Han guidar.
Lyssnar.
❤️
Sen lossnar biten!
Lycka 🙏
Tacksamhet 🙏
Elsa är fortfarande skärrad. Men glad. 
Jag är oxå glad. Överlycklig. Tacksam.
Å nu kommer rädslan. 


Allt gick bra.
Vilken tur. 
Tackar mina änglar runt mig. 
Finns det mer, fler, så tusen tusen tack!

Jag är tacksam 😍🙏❤️






Ciss
2016-01-17 @ 11:00:10

Usch! Värsta mardrömmen att något av barnen ska sätta i halsen, och ännu värre att man inte ska kunna få upp det. Fy otäckt! Vilken himla tur att det gick bra!!! 🙏🏼👍🏻

Svar: Vi var livrädda att biten skulle åka längre ner och täppa till 😳 Usch, det var riktigt otäckt 😞
Esmeralda71

Annica
2016-01-17 @ 13:32:42
URL: http://annicastjarnlof.blogspot.se

Fy, dom känslorna är inte roliga...varken att ha den där biten i halsen eller att stå bredvid. Jag har upplevt båda.. Tur att det gick bra, kramar.

Svar: Tack 💖 Ja fy, det var hemskt faktiskt 😕
Esmeralda71

Syster à
2016-01-17 @ 23:05:13

Finaste Elsa! Vi ska va tacksamma för mkt, tyvärr glöms det ofta bort..❤️

Svar: Så sant. Mycket man tar för givet 💖
Esmeralda71

Lisbeth
2016-01-18 @ 01:26:35
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Skönt att det gick bra, och 112 kunde hjälpa er. man känner sig så hjälplös och är rädd att göra värre.
Kan tänka mig hur ni mådde efteråt. Så länge adrenalinet är på topp funkar det ju, men sedan...
Vilken tur att det hände när ni båda var hemma.
Skickar stor kram ♥


Svar: Det var en jobbig kväll... Först efteråt kom liksom tanken på OM... 😁
Tack för omtanken. Kram ❤️
Esmeralda71




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0