flerspråkig

På promenad idag mötte jag ett tyskt par som bor i krokarna.
De stannade till med sin hund o tittade ner på Stina i vagnen o jag klappade vänligt deras fina jycke.
Sen var det väl ungefär denna konversation:

Mannen: -Ah...fin baby!
Kvinnan: Jaaa.
Jag: Å er hund är så fin....å snäll!
M: Ingen hunt?
J: Nä...vi hade men han dog. Er was krank.
K: Jaaa
M: Jaa...sjuk ja...Dexter was?
J: Ja just det, Dexter ja. Vi kanske köper en ny hund nån gång...
K: Jaaa
J: Men vi har ju så fullt upp ändå...har så many kinder...(va snackar jag för blandning liksom???)
M: Sieben ja?
J: Jepp...

Jorå...wir sind allt ganska språkkunniga här i the bush, belive me.
Monkan
2009-10-01 @ 08:44:40

Härlig konversation, huvudsaken man förstår varann, sen om det låter lite sisådär gör det inget.

och du förresten, dina pellets tänker jag INTE göra något åt, mina armar är som grobianarmar idag och än har jag en pall kvar att kånka in...phew...

ha en fin dag

kram monika




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0