Jaha, det var den söndagen dårå...

...och nu har alla små somnat och jag skiter i mitt kvällsbad.
Eller inte ordagrant bajsar i vattnet asså, utan ger fan i att ta ett bad o går lös på duschen istället tror jag.
 
Jag är rätt pissigt missnöjd med dagen.
Är det inte det ena så är det nå annat...o fingret börjar sakteligen bli bättre även om det inte är bra...men då blir det andra problemas istället, tacksåjävlamycket.
Ska ringa 1177 o rådfråga om det iaf.
 
 
rastlösaikyrkan.se
 
Idag var jag i kyrkan, halleluja.
Trot eller ej, men jag gillar kyrkan o ännu mer kyrkogården.
Jag kan t.o.m hålla mig från att svära när jag är där ;) Inte illa, haha ;)
Fian hade sin bok att hämta, den som alla femåringar får.
Å Albin var där o sjöng med barnen från Pyssel/Sång/Lek-gruppen.
Jag hade väl inte riktigt tänkt mig att åka dit med fem små...men nu blev det så.
 Å att hålla fyra små tjejer, alla under fem år (eller Fian fyller snart fem) tysta o stilla i kyrkbänken är lika enkelt som att få mig att le efter en FBK-förlust.
Dvs inte enkelt alls.
Å det gnälldes o krånglades o Elin blev jätterädd då orgelmusiken (varför kallas det musik ens när det låter ashemskt?) drog igång.Så hon skrek, Emma hoppade jämfota fram o tillbaka på bänken o det skrattades, kivades o gnälldes om vartannat.
Men nåja, det var familjegudstjänst, så vassego ju.
Albin var så duktig så o Fian fick sin bok.
De delade ut små söta änglar oxå, miniänglar, för det var änglatema för dagen. Jag såg min lilla ängel som ett tecken på att släppa lite av de rent av elaka tankarna jag hade med mig just då.
Jag har väl inte varit riktigt nöjd med allt o alla idag...
 
Två fina tjejer på promenad!
 
Handlade på hemvägen. Direkt till spisen hemma...
Direkt ut på promenad efter maten så att Elin, den stackarn, skulle få sova.
Tog med Elsa, Fian, Stina o Emma oxå. Tog en sväng o sen lämnade jag tjejerna hemma hos Jonas o tog en repa själv med Elin.
Gick raka vägen till köket o röjde när jag kom hem igen. Tvättade lite oxå, men borde nog ha tvättat fler maskiner idag.
 
Syrra A har varit här idag. Å Julia o Jimmy kom en stund.
 
Jag borde ta bort gammal nagellack men har fan inte hunnit...det kallas att prioritera ;)
 
 
Petra med 4
2012-09-30 @ 23:07:37
URL: http://www.bjorkhallsbusarna.blogg.se

Stongt gjort att åka med alla 5 små själv jävligt duktigt av dig.
Ser ut som det varit en dag med fullt upp idag igen hur orkar du kvinna ;-D beundrar din ork 👍hoppas du får en lugn natt kram

ann-marie
2012-10-01 @ 19:14:44

verkar som ett mysigt kyrkobesök trots eländes"musiken" & du har rätt, är det familjegudstjänst så är det, då får folk stå ut med lite rastlösa ungar...eller stå ut förresten, det behöver dom inte, dom kan gå därifrån;-) pözz!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0