A-kassan är ett bajsigt ställe...

...och jag önskar att de kunde rappa på handläggningen liiite iaf så jag bestämt VET att allt är i sin ordning.
Typ några veckor.
Innan jag stämplas ut.
Wiiee! Eller nåt.
 
Iaf så hade jag en lapp (bland åttahundra eller så) från Arbetsförmedlingen o där stod att jag skulle ringa dem denna vecka o stämma av alla jobb jag sökt och samtal jag ringt o blablajodderjidder.
Så jag ringde o kom fram efter en halvtimme i kö som jag verkligen hade tid till.
(Eller det hade jag ju! Arbetslös = Till förfogande, twentyjävlafourseven!)
 
Så säger tjejen i andra änden:
Määh, det hade du inte behövt ringa om...! Det tar vi på telefon senare i höst!
 
Påsåvis asså...
 
Undrar om det går fullt lika enkelt till då jag nu till veckan ska skicka in min första rapportering. Ni vet den där som det står varendajävla dag nåt skumt om på nätet!
Funkar inte, strular, blir varnad, blir avstängd, skrämmaskrämmaskrämma!!!
 
Gotta löv det svenska systemet!
 
Ann-Marie
2013-11-01 @ 15:07:32

Det är bara folk som har jobb som är värda nåt i det här landet...alla andra får typ skylla sej själva..och när det bara krånglar och jävlas så ska du bli mer motiverad att skaffa jobb, det vet du va? :/

Svar: Å det är rätt bittert oxå när folk som aldrig någonsin suttit i skiten uttalar sig för de menar ofta på att man är lat och att det finns jobb direkt bara man vill ha! Blä!
Esmeralda71




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0