Nyår förr...

...då man var liten.
Vilken grej!
Som vi kusiner älskade denna dag/kväll/natt 💖

Vi samlades hemma hos oss...det var vår familj, jag o mina föräldrar o systrar. Sen moster Karin med man och kusinerna Micke o Caroline, moster Ann-Marie och hennes Jack, alltid lika rolig, och kusinerna Marie, Carina ❤️  och Anders. Å så förstås min morbror Janne o hans Lena och deras Malin, min jämngamla kusin som jag ser som en syster! Det var vi två 💖
Nån gång var moster Berit o hennes man med. Något annat år någon farbror.
Annars var det vi.
VI!

Sent sjuttiotal och tidigt åttio.
Vi barn som övade in teaterscetcher de vuxna tvingades se, vi åkte pulka o bob mitt i natten och tyckte att de vuxna var roliga o tokiga 😘
All den goda maten!
Lenas frestelse!!! Den minns jag särskilt!!!
Ibland långdans. Helt galet. Roligt.
Underbart!

Så lycklig man är över dessa minnen! 

Tolvslaget. Vi barn hade lyckats hålla oss vakna.
Det spelades ABBA. Happy New year. 
Tonades ner. Musiken stängdes av. 
Nedräkning mot tolvslaget på radion...
...6-5-4-3-2-1.....GOTT NYTT ÅR!!!
Skålar o kramar! Alla glada vuxna. Förväntansfulla o lyckliga ungar.

Vid ett, två avslutades natten.
Alla for hem till sitt. 
Mostrarna körde och folk knökade in sig i bilarna. Jag sov ofta hos Malin o vi tryckte ihop oss vid fötterna på golvet hos den som satt bredvid föraren.
Bälte?
No way! Inte då!



Allt var inte bättre förr men jäklar vilka fina minnen jag har från nyår med släkten.

✨🎉🎉💖💖💖🎉🎉✨




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0