Regnväder...

...passar mig o mitt humör ypperligt.
Emma har somnat o jag borde lägga mig lite jag med, men har så förbannat mycket att göra så det får bli i ett annat liv det.
Tyvärr.

Handlade mjölk, kaffe, blöjor o sånt som är viktigt då vi lämnat de små i skola/på dagis.

Drömde om Jenny o Jon inatt.
Väldigt knepig dröm utan nån mening liksom. Allt var bara snurrigt o helt fel.

Var i deras lägenhet o den var liksom en sån där "man bara går genom", utan möjlighet att stänga om sig.
Jättesmalt o jättetrångt och med mörka medaljontapeter överallt.
I köket satt Jenny o kedjerökte och jag följde med Jon till hans jobb i Karlsborg, där han jobbade somn guide i en uppblåsbar hoppborg ala sån de har på marknader.
Eftersom de inte hade bil fick jag lift på pakethållaren på Jons tandemcykel.
Hunden Nalle var ingen stor o ståtlig schäfer utan en liten grå pudel med klädnypor i pälsen för att förhindra att lockarna försvann.

Jomensåatteh....

Diagnos på den ni...?!





Jo, å förresten Jenny, så har jag några förslag på fliknamn som jag tycker lite bättre om än andra...men jag håller på dem ett tag till ;)
Barnen är lite inne på Fillan, Millan, Jonna eller RoseBud. Inte min typ av namn...kan man säga, haha.

Jenny Sjöberg
2012-05-09 @ 13:12:29
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/

Hahaha! Passar nog på diagnosen på den drömmen... Nalle blev ju i och för sig lite lockig i pälsen i regnet idag. ;)



Ska höra med Jon senare om han har någon förklaring. Dock tror jag nog att han håller med barnen om att Jonna är ett fint namn. :)

Lotta
2012-05-09 @ 15:31:48
URL: http://esmeralda71.blogg.se/

Ja, jenny...Jonna är fint iaf. Det har jag själv haft som förslag tidigare men det har inte gått hem här :)

Jon Sjöberg
2012-05-09 @ 17:46:32
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/

Så smickrande att du drömmer om oss. Fortsätt så. Vi har slutat drömma om oss själva för länge sedan... :D



Men oj, vilken snurrig dröm! Som helt outbildad drömtydare kan jag bara dra dessa slutsatser:



1. Vi behöver skaffa medaljongtapeter! Har ingen aning om vad det är, men det låter väldigt spännande. (Och lägenheten är trång, speciellt nu...)

2. Hoppborgen och tandemcykeln kan ha med varandra att göra - fallskärmshopp kan man ju göra i tandem. Dessutom var jag faktiskt guide på fästningen där jag nu jobbar, så helt fel var väl inte det. Jag slutade för att det inte fanns någon hoppborg... ;)

3. Nalle ÄR ingen ståtlig schäfer - i våra ögon är han bara en liten krullig pudel. Ha ha ha!

4. Sist men inte minst: Jenny känner sig påkommen och lovar att genast sluta röka. Ha ha ha igen!



PS. Jag tycker ALLA borde heta Jon, eller Jonna. Eller RoseBud...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0