Snart december...

....och jag har letat fram alla stora kartonger med julsaker och lyckats sortera ut vad vi ska använda just i år.
Lite är på plats. Massor står på bord, golv, skåp i väntan på rätta platsen.
Måste stryka gardinerna oxå.
Orka tvätta fönster liksom.

Jobbat två nätter på nattpatrullen i Grythyttan.
Jag är ju helst på Fyrklövern men eftersom jag får så lite jobb där trots att mina goa arbetskamrater lägger mig som förslag o trots att jag personligen ber om pass, så måste jag bredda mig.
Har tre ytterligare ställen jag ska höra mig för om nattjobb på.
Rätt optimistisk där faktiskt.
Men de här två nätterna gick bra o tjejen jag jobbade med kunde rutinerna trots att hon oxå var vikarie 😊

För övrigt tär det som fan att jobba så lite och att alltid vara den som drar in yttepytte till försörjningen.
Jag är ju faktiskt den som sliter en hel del här...obetalt!
Missförstå inte, vi hjälps åt hemma, men då Jonas jobbar o jag är hemma lär jag ju göra något såklart!
Dessutom är jag ju tyvärr den enda med körkort så att köra barn hit i dit faller på min lott...
Jag vill tjäna pengar o kunna unna mig o familjen nåt fint, nåt kul...

Just nu är ekonomin piss. Som nästan jämt. Kul jul, även om flera julklappar till främst de små är klara.


Se så liten han varit, världens finaste Charlie 💖
Jag träffade honom häromdagen då han o hans fina föräldrar kom hit på lite mat 😊
Var så länge sedan vi sågs då jag inte mått bra så det var en fröjd även om jag fick skippa pussarna 😘




Jag har ju hostat i några veckor. Hostar äckliga klumpar, uäk, har feber till o från...ont satan i halsen o huvudvärk. Förra veckan var jag till vårdcentralen.
I onödan.
För inte såg jag sjuk ut inte!
Inga prover skulle minsann tas.

När jag jobbade i natt kändes det knepigt i huvudet.
Svårt att förklara, har aldrig upplevt det tidigare, men varje gång jag gick så lät det som dov mullrande åska.
Ja, jag lovar...som åska eller stark blåst liksom.
När jag kom hem i morse körde jag skolbarnen o dagisbarnen, handlade o åkte hem o la mig på soffan. Sov tre o en halv timme o hämtade sen hem fyra av barnen.
"Åskan" i skallen var kvar.
Hämtade faktiskt Elsa i skolan sen oxå.
Hon o Albin är inte bortskämda med skjuts 😉
Fixade spaghetti o köttfärssås, körde Sofia till dansen och plockade med Albin hem. Började må riktigt dåligt.
Yrsel som inte gav med sig..orkeslös.
Hämtade iaf Fian sen o efter det tog jag ett bad. Sen tog orken slut. Tog mig från badet till sängen o blev liggandes en stund. Tog mig ut i vardagsrummet o höll familjen sällskap.
Halvsov, var yr och orkade inte ett skit.
Jag kan förstås koppla ihop hur jag mådde idag med att jag sovit alldeles uruselt i går o idag efter jobbet. Dessutom kom jag på att jag knappt druckit något!
Svepte massa lättdryck o vatten, vilade under kvällen o mår lite bättre nu. Men när jag reser mig är jag fortfarande yr.
Åskan har iaf dragit vidare, haha.


Nu ska jag sova ifatt lite.
Å vänta på ett vinstmejl från Svenska Spel om alla millen jag vunnit.
Spännande 👍😉

Annica
2015-11-26 @ 12:33:59
URL: http://annicastjarnlof.blogspot.se

Var rädd om dig...kram

Svar: Tack för omtanken fina du! Ha en härlig första advent 💞✨
Esmeralda71

Ann-Marie
2015-11-28 @ 10:03:11

det där åskandet i huvudet har jag oxå haft, jätteskum känsla! Är van att ha lock för öronen men det här var inte samma sak. Hoppas du kryar på dej raring <3

Svar: Visst är det märkligt!? Typ åska. Skumt. ❤️
Esmeralda71




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0