GnällGnällGnäll..

Jo jag drog ju lite igång bloggen igen.

Men det har visst blivit en gnällblogg.. 🙈
Å andra sidan är det MIN blogg 😘👍

Lite mer gnäll dårå...


Jag har mått fysiskt (o psykiskt) dåligt ett längre tag.
Inte så att omgivningen kanske märkt men man döljer nog bra oxå...
Fysiska krämpor kan ju andra se. Å de är ofta acceptabla.
Däremot tolkas de inre problemen på ett annat sätt...
Man ska rycka upp sig o komma igen.

Jag gör så gott jag kan!
Jag lovar!
Men att be om hjälp är inte min melodi och jag har väääldigt svårt att säga NEJ!
Dock har jag, sedan jag avsade mig arbetsförmedling o a-kassa för två år sedan, lärt mig mer o mer att säga nej till jobb då jag (faktiskt!) inte orkar med att gå iväg.

Hösten 2015 drog jag för ovanlighetens skull på mig en förkylning. Jag hostade o snorade med feber däremellan i nästan fyra månader.
Sånt har aldrig hänt förut. 
Jag var till vårdcentral o ssk en gång men fick ett avvisande och närmast hånande bemötande.
Inga mediciner förstås.

Efter detta kom den extrema tröttheten.
Periodvis är jag så trött så jag skulle ge min ena arm för några timmars sömn.
Tyvärr är alltid sömnen, när jag får chansen, aldrig i timmar utan hackig.
Spelar iofs ingen roll om jag lägger mig nio o kliver upp nio dagen efter.
Jag är trött!

Om jag sovit en natt (bortser från de stunder man vaknar till förstås) så är jag ändå trätt emellanåt under dagen.

Just nu är jag inne i en jobbig period.
Om jag är ledig (jobbar iofs lite just nu) så ringer klockan 07.00
Barnen körs till skola o förskola. 
Handlar o åker hem.
Röjer undan lite o tvättar.
Sen är det stopp.
Jag sätter mig i soffan, orkar inte va vaken, måste ställa klockan IFALL att jag skulle somna o sova länge.
Somnar oftast till en halvtimme...

Sen drar allt igång med barnen som hämtas o mat som fixas. 
Ofta är det så att jag fixar maten och Jonas som röjer upp efteråt.
När familjen sen slagit ner sig i soffan o man joinar...ja då kan jag slockna igen!
Men liksom!?! 
Hur fan trött får man bli?
Hur många 45-åringar sover middag två gånger om dagen typ 😂

Är så less på att vara helt orkeslös.
Är säkert massor som spelar in här..
Oro för framtiden, ekonomi herregud, jobb, familjen...
...men oxå hälsan fysiskt.
Nåt är ju galet.
Men det är inte direkt så att man längtar efter att få gå till läkare o få en dom liksom 😜


Nåja
Jag lever i morgon iaf. Hoppas jag 💖

Tur man har världens finaste familj ❤
Jonas o alla nio barmen.
Deras familjer o fina systrar 😘




Annica
2017-02-10 @ 13:03:05
URL: http://annicastjarnlof.blogspot.se

Klart du ska gå iväg och få hjälp, ge dig inte. Kram

Svar: Ska ta mig i kragen 😘❤
Esmeralda71

Kati
2017-02-10 @ 16:47:40

Hej 😊
Tröttheten kan ju vara dåliga järndepåer, be dom kolla upp detta på Vc! För jag mådde som du och sov flera ggr om på dagen och har total järnbristanemi och fått järninfusion 3ggr nu inom 6veckor.
Skadar ju inte att kolla iaf 😊
Kram på dig och trevlig helg 😘

Svar: Jag ligger lågt i värde...äter samma styrka som en ammande/gravid. Å så magnesium och rosenrot. Slutade dock med rosenroten för ett uppehåll nyss för det brukar ge omvänd effekt på mig efter ett tag 😳
B12 brist kanske..?
Hoppas allt är bra med er ❤
Esmeralda71

Lisbeth
2017-03-06 @ 00:51:42
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se

Det låter inget vidare, du borde nog kolla upp dig ordentligt. OH ta hjälp.
Fast det vet du jhu.. ;)

Det är ju hopplöst jobbigt när man inte kan sova i många timmar i sträck, utan vaknar stup i kvarten. Tänkte på det när jag läser om hur du sover på soffan ett par timmar när du jobbat natt, inte konstigt aatt du blir sliten.
Hoppas du mår bättre snart, det blir ju lätt en ond cirkel..
Krammen ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0