Sportlov

Barnen är lediga men jag hoppas på lite jobb.

Jag har två nätter denna månad.
Behöver fler.
Jag har anmält intresse men inte hört nåt.
Förstår mig faktiskt inte på systemet.
Det är inte humant.
Som vikarie ska man tydligen va uppkopplad dygnetjävlarunt och tillgänglig timmarna innan skift jämt.
Annars är man inte populär tyvärr.

Jag lägger mig där tid finns.
Jag har ett liv. 
Å jag vill leva det och inte leva efter andra.

Jag vill jobba på mitt favvoställe i sommar.
Men jag funderar på att söka annat.
Svårt.

Folk säger att det inte finns jobb.
Det finns!
Själv väljer jag nätter.
Då finns det mindre iofs.
Men det FINNS jobb!
Man behöver inte va mer än myndig för att få vik inom skola tex.
Skrämmande om ni frågar mig.
Men å andra sidan finns outbildade som är tusen gånger sundare o vettigare i tänket än utbildade 😳😬😂


Btw.
Jag MÅSTE söka för min trötthet o utmattning.
Orkar (löjligt nog) inte ta tag i det 😒




Till nåt bättre!

Sportlov.
Vi gjorde Karlskoga idag.
Fixade pass till de sista tre.
Lite lustigt att längden på tre av döttrarna är så lika 😜😂
Sofia -07.   124cm
Stina -09.   123cm
Emma -11.   124cm
Ser ut som att Emma blir lite längre än medel o de andra två hyfsat korta 👍😘

Iaf.
Sen var vi o köpte present till lilla bebisen som väntas komma snart.
Helst nyss.
Lilla fina tjejen 💖
Å så handlade vi en del mat o sen åkte vi till min systerson Joakim o hans sambo Miriam.
Lämnade en present till lilla dottern Matilda som fyllde ett år nyss o kollade in deras fina hus 💖
 Joakim har verkligen en stor plats i mitt hjärta ❤
Jag önskar ett fint o lyckligt liv för honom o hans lilla familj 🌸

Sen åt vi mat på Mc Donalds (kräks lite men ungarna vill dit) och sen handlade vi lite till o drog hemåt.
Så glad att Anna blev med oss 💖


Hemma hände inte mycket. 
Lite tvätt o sen enkel mat.
Sålde biobiljetter på kvällen o hämtade Albin hos en kompis.

Nu har alla utom Elsa o jag lagt oss.
Jag ska kolla nätet via datorn en sväng.
Å i morgonbitti tänkte jag baka bullar.

Den som lever får se 😘👍





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0